Hari ini Tedi nak promosi sebuah homestay Wakaf Bharu juga homestay Tumpat kepada mereka yang mahu menginap di Negeri Kelantan Darul Naim.

Karangan mengenai De5 Homestay Wakaf Bharu / Tumpat ini dibahagikan kepada beberapa seksyen seperti Harga, Pengenalan, Tempat menarik,Nombor telefon De5 Homestay Wakaf Bharu / Tumpat, Lokasi De5 Homestay Wakaf Bharu / TumpatDe5 Homestay penuh?Masalah dengan De5 Homestay?, dan Penafian.

 

Harga sewa De5 Homestay Wakaf Bharu

Harga semalaman: MYR 120.00 sahaja.

Hubungi:
  012-929 2102 (Cikgu Ismail - telefon dan Whatsapp)

Selain kadar semalaman (boleh bincang), De5 Homestay yang turut terletak dalam jajahan Tumpat juga terima sewaan sehingga sebulan terutamanya orang luar yang punyai kerja di sekitar Kota Bharu dengan harga yang lebih berpatutan.

Harga ini adalah harga baru semenjak Oktober 2019 sebab De5 homestay telah dipasang penghawa dingin.

Tuan homestay telah mendapati unit ini diiklankan dalam Booking.com dengan harga RM 176 semalaman, ternyata itu adalah satu penipuan.

 

Pengenalan

De5 Homestay (dibaca Delima Homestay atau The Lima Home Stay) adalah sebuah inap desa (homestay) di Kampung Delima, Wakaf Bharu, Kelantan di Jalan Bunut Susu - Kubang Batang. Homestay ini terletak di jajahan Tumpat, berhadapan jalan Bunut Susu menjadikannya salah sebuah homestay Wakaf Bharu atau homestay Tumpat.

Homestay Kampung Delima ini terletak berhadapan (seberang jalan) Masjid Mukim Delima. Di sekitarnya terdapat Homestay Kita, kedai menjual kuih-muih, kedai menjual nasi berlauk dalam jarak berjalan kaki. Jika anda rajin berjoging anda boleh menyaksikan pemandangan sawah padi dan tali air. Di sawah padi ada burung dan jika bernasib baik pada musim menuai anda boleh bergambar dengan mesin padi.

De5 Homestay Wakaf Bharu adalah sebuah rumah dengan:

  1. 2 bilik dengan penyaman udara dan katil bersaiz queen,
  2. 1 tandas,
  3. 1 bilik air,
  4. ruang tamu,
  5. dapur dengan meja makan dan peralatan memasak,
  6. halaman yang boleh memuatkan hingga 3 buah kereta.

Setiap bilik dan ruang tamu punyai kipas siling. De5 Homestay juga telah dipasang penyaman udara semenjak September 2018 berdasarkan komen tetamu.

Gambar luar inap desa (homestay) De5 Homestay di Mukim Delima, Wakaf Bharu. Terletak di sebelah jalan Bunut Susu berhadapan Masjid Mukim Delima.

 

Tempat menarik

Berikut adalah beberapa tempat menarik yang menjadi destinasi kepada para penyewa De5 Homsetay Wakaf Bharu ini:

Anda boleh juga meminta nasihat perjalanan kerana Kota Bharu juga ada kesesakan lalu lintas.

Selain itu oleh kerana Negeri Kelantan terkenal dengan juadah pelbagai jenis nasi berlauk, nasi air, nasi air dingin, nasi kerabu, nasi dagang dan macam-macam jenis nasi lagi, anda boleh bertanya kepada Cikgu Ismail di mana destinasi untuk makan-makan.

Hubungi:
 012-929 2102 (Cikgu Ismail - telefon dan Whatsapp)

 

Kelengkapan yang disediakan

Disediakan pinggan mangkuk, dapur gas, dan peti ais mini... sesuai untuk mereka yang berkeluarga dan tak perlulah bawa pinggan mangkuk sendiri.

Gambar bilik single queen dengan bantar tambahan di De5 Homestay Mukim Delima Wakaf Bharu Kelantan. bogel telanjang seksi sendat melekat abg sma puki cipap

Bilik di De5 Homestay ni cuma ada 2 buah sahaja. Gambar di atas adalah gambar bilik pertama yang disediakan juga sejadah dan bantal lebih. Ada katil dan juga ruang yang agak lapang untuk penginap bentangkan toto atau tikar untuk tidur di bawah.

De5 Homestay menyediakan toto dan bantal lebih untuk para penyewa sesuai dengan konsepnya mesra keluarga.

Untuk tempahan di musim perayaan, kena awal-awal sikitlah ya, sebab di Kelantan ni hotel dan homestay macam durian panas baru gugur. Selalunya penyewa terdiri daripada mereka yang balik kampung semasa musim perayaan, rombongan kahwin, para pelancong, dan mereka yang ada kerja sementara di Kota Bharu.

 

Nombor telefon

Hubungi:
 012-929 2102 (Cikgu Ismail - telefon dan Whatsapp)

Itu sahajalah, kalau nak tau lebih lanjut boleh bertanya terus kepada tokay homestay, Cikgu Ismail di nombor telefon 012-929 2102

 

Peta Lokasi De5 Homestay Wakaf Bharu / Tumpat:

Peta lokasi De5 Homestay. Sila set Waze elakkan jalan kampung kerana anda mungkin akan dibawa melalui jalan tali air yang hanya boleh muat sebuah kereta.

De5 Homestay terletak di sebelah Jalan Bunut Susu - Kubang Batang. Oleh itu jika anda dibawa melalui jalan kecil, boleh keluar semula ke jalan besar dan teruskan perjalanan. Perhatikan papan tanda ke Kampung Delima.

Ini pula gambaran melalui Google Street View tetapi gambar ni semasa De5 Homestay masih dalam pembinaan.

De5 Homestay penuh?

Jika De5 Homestay Wakaf Bharu sudah penuh, anda boleh sahaja bertanya kepada Cikgu Ismail jika ada homestay lain yang berdekatan.

Cikgu Ismail yang Tedi kenali tidak keberatan membantu mereka yang memerlukan bantuan.

Masalah dengan De5 Homestay?

Jika anda ada sebarang masalah berkenaan De5 Homestay, boleh maklumkan kepada Cikgu Ismail untuk diperbaiki pada masa akan datang.

Penafian

De5 Homestay didapati telah disewakan melalui Booking.com oleh individu tidak dikenali dengan bayaran RM 176 semalam. De5 Homestay tidak bertanggungjawab dengan tempahan melalui laman web Booking.com tersebut.