Terkejut juga Tedi tengok gambar ini sebab tak pernah Tedi dengar ada pesawat terhempas di Malaysia yang aman damai ni.
Rupa-rupanya ramai juga yang tak puas hati dengan AirAsia. Mungkin budaya orang Malaysia berbeza dengan budaya korporat yang pentingkan keuntungan.

Tedi pernah beratur untuk check-in di kaunter FireFlyz & di belakang Tedi ada makcik baru balik umrah dengan barang yang banyak. Excess baggage dah kiranya. Namun staff FireFlyz tu tak terus denda makcik tu. Dia minta makcik tu tunggu dan kemudian dia tanya setiap penumpang yang tiada barangan, boleh tak makcik tu tumpang dia punya kuota? Semua orang pun tak kisah, daripada tak guna, baik bagi makcik tu. Akhirnya 5 orang punya kuota dapat ke makcik tu.

AirAsia? Tak boleh. Rugi kalau buat macam tu. Betul tak uncle Tony? 1KG = RM15 kalau tak salah. Kalau 5 orang boleh dapat 100KG (20KG seorang di Fireflyz). Maknanya AirAsia akan rugi RM1500 jika ikut gaya Fireflyz tadi.

Namun itu semua tinggal kenangan. Master dah tak bawak Tedi naik Fireflyz sejak AirAsia berkomplot dengan MAS. Harga tiket Fireflyz naik mendadak. Apa yang berlaku sebenarnya?

Pesawat AirAsia terhempas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching. Pernah masuk berita tak? Tedi macam tak pernah dengar.
Kiriman Tedi yang berkaitan dengan kiriman ini:

airasia terhempas di Putrajaya Malaysia terkini 2013