Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2012

Bencana: Taufan Sandy, 30 Okt 2012

Imej

Kawan Baik (bukan kawan Tedi)

Imej
Seronok tengok gambar ni, tapi Tedi takde geng macam ni... si Pogy busy, popular la katakan.

Mandi-manda

Imej
Alangkah bagusnya jika pada musim panas dan kering ini, kita dapat berendam dalam air yang dingin dan selesa.

Ia bisa sahaja membantu menenangkan minda setelah sekian lama bergelumang dengan debu kota.

Microsoft Wireless Mobile Mouse 3500

Imej
Semalam singgah di Carefour Subang Jaya untuk meninjau barangan elektrik di sana (barang2 lain tidak dibeli di sana kerna mengenangkan mereka jual arak, cuma kurang pilihan bagi barangan elektrik di tempat lain).

Help Them Learn

Imej

Negeri: Pulau Pinang

Imej
Biru Muda: Pulau Pinang dikelilingi lautan indah.
Putih: Negeri yang aman damai. Kuning: Kemakmuran Pohon Pinang: Asal nama negeri.

Aktiviti: SAFETY RIDING 2012 bersama ARC

Imej
SAFETY RIDING  bersama Alternative Riding Club (ARC) 2012 dan Belia Zon 4
20 Oktober 2012 | 5-7 petang
Anjuran: PeBT zon 4,  ARC Gombak & Selangor,  JKP MPAJ Zon 4, & Pusat Khidmat Masyarakat ADN Hulu Kelang
Aktiviti: Penukaran Minyak Hitam (4T) percuma untuk belia 18-40 tahun Pertunjukan Safety Reading oleh bekas pelumba motor cub prix Malaysia Pertandingan Motor Slow dan Cantik
"Semua belia dijemput hadir"

Awesome Things Created by Animals

Imej

Tedi @ Pulau Pinang, 13 Oktober 2012

Imej
Master bawa Tedi pi jalan-jalan ke Pulau Pinang, atau orang sana panggil Penang.
Tidur di Hotel Naza apa ke nama? Lupa lak.

Sampai sana malam, pusing satu Penang sebab sesat. Semuanya pasal papan tanda di Malaysia ni, termasuklah Penang tak cukup cerdik. Bukan guide orang tak tahu jalan, tapi untuk orang yang dah biasa jalan di sana. Salah siapa? JKR? Kerajaan negeri? Majlis perbandaran tempatan?

Papan tanda Rusa melintas?

Imej
Seorang wanita bernama Dona mengadu mengenai papan tanda Rusa melintas. Seorang wanita di Fargo, N.D., Amerika Syarikat, ternyata tidak dapat menahan perasaan apabila dia membuat panggilan ke rancangan radio tempatan dan mengadu mengenai ketidaksesuaian lokasi papan tanda Rusa melintasDia sebelum ini telah mengalami beberapa kemalangan melibatkan Rusa. Di antara aduannya ialah kenapa harus papan tanda itu diletakkan di kawasan lebuhraya yang sibuk? Kenapa tidak diletakkan di laluan yang kurang sibuk? Dia percaya papan tanda itu harus diletakkan di lokasi yang lebih sesuai untuk Rusa melintas, macamlah Rusa melintas ikut arahan papan tanda. DJ radio bertugas cuba menjelaskan fungsi sebenar papan tanda itu, namun Dona ternyata tidak mahu mendengar. Buat kawan-kawan yang tak faham fungsi sebenar papan tanda yang ada gambar haiwan, ia bermaksud "Awas! Kawasan binatang melintas", bukannya papan tanda itu menunjukkan kawasan sesuai untuk melintas kepada para haiwan. "Kerajaan sepat…

The Genghis Khan Statue

Imej
The Genghis Khan Statue merupakan patung Genghis Khan menunggang kuda yang mempnyai ketinggian 40-meter.Terletak di tebing Sungai Tuul di Tsonjin Boldog (54km di timur Ulan Bator).Patung ini secara simbolik menghadap selatan ke arah negara China.Patung ini terletak di atas Genghis Khan Status Complex, sebuah pusat perlancongan setinggi 10 meter dan mempunyai 36-columns mewakili 36 khan bermula dari Genghis Khan ke Ligdan Khan.Patung ini direka oleh pengukir D Erdembileg dan arkitek J Enkhjargal pada 2008.Pelancong boleh melihat pemandangan melalui kepala kuda dengan melintasi bahagian dada dan lehernya.

Doa selepas berwudhu'

Imej
Sumber: http://kibarkidz.kibar-uk.org/ Ya Allah, jadikanlah kami di antara orang yang bertaubat dan jadikanlah kami di antara orang yang suci. Amin

Doa penerang hati

Imej
Kepada kawan-kawan yang ada masalah masa belajar bolehlah baca doa ini sebelum mula belajar, lepas sembahyang pun boleh, atau bila-bila saja ingin berdoa. Wahai Tuhanku. Lapangkanlah bagiku dadaku dan mudahkanlah bagiku urusanku dan bukalah simpulan dari lidahku supaya mereka faham ucapanku. Amin.

Doa untuk ibu bapa

Imej
Ya Allah! Ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa ibu bapaku dan kasihanilah mereka kedua-duanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil. Amin.

Koleksi penabur lada sulah & garam

Imej
Terjumpa koleksi penabur lada sulah dan garam melalui Bing.com, rasanya menarik untuk dikongsi.

UAI, Kuliah Maghrib Perdana, 21 Okt 2012

Imej
Kuliah Maghrib PerdanaUstaz Azhar Idrus21 Oktober 2012

Masjid Al-I'tisam
Taman TTDI Jaya, 40150 Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan.

Tel: 03-78461880, 03-78472876

www.alitisam.com
www.kiai.com.my

Makanan: Mi Udang Lipan di Pantai Remis

Imej
Apakah boleh dikatakan adanya Lipan Pantai? Yang pasti di Pantai Remis ada Mi Udang Lipan... eeeee...


Autentik sungguh Mi Udang Lipan ni kan? Anda boleh tinjau mana lokasi untuk mendapatkannya di penang-halal-food.blogspot.com

Utamakan Bahasa Melayu

Imej
Sumber: cikgufais.wordpress.com via Bing

Seribun

Imej
Daftar ini terhasil daripada persoalan mengenai nama Negeri Seribun Kota Mengkuang yang kononnya nama bagi Negeri Terengganu.

Apakah maksud perkataan "Seribun" itu? Pada pendapat patik yang hina ini, lebih bagus jika digunakan perkataan "Seribu". Maka bermulalah aktiviti patik mem-Bing dan meng-Google.cuzzzganteng.wordpress.com: memori waktu tugas di Pulau Bengkalis

Ini mungkin maksud perkataan tersebut:Seribu (satu ribu) terdapat lagu dari kumpulan Ungu, "Seribun Satu Cinta" yang lebih dikenali sebagai "Seribu Satu Cinta", mungkin ada sebahagian kecil orang Indonesia yang menggunakan seribun untuk seribu,ini diperkuatkan lagi dengan teks "ada dongeng dari kota seribun satu malam" yang patik percaya bermakna "ada dongeng dari kota seribu satu malam" yang merujuk kepada cerita-cerita dongeng 1001 Malam yang popular itu.juga beberapa hasil carian yang menukilkan nama "Kepulauan Seribun" di wilayah Indonesia. Dalam wik…

Sejarah: Long Ghaffar

Imej

Sejarah: "Ulama wajar nasihatkan raja" - Muhyiddin Yassin

Imej
Keratan akhbar Berita Harian bertarikh 16 Januari 1993 bertajuk "Ulama wajar menasihatkan raja: MB"